torsdag 9 juni 2011

Omvägar till Karlskrona

God Kväll allihopa;)
Nu sitter jag i karlskrona tillslut hos mamma och Svenne. Trots att jag var tveksam ett tag på om jag skulle komma fram. Jodå när jag kommer på E22:an mellan kalmar o Söderåkra höll dom på med ett vägarbete så jag fick svänga av och jag som skulle ha tagit till vassmolösa(men det visste jag inte) tog mot Påryd o tvärskog för jag visste ju att påryd låg någonstans i närheten av Söderåkra. Har aldrig varit ute och kört på dom små vägarna och aldrig i Påryd. Men, theres a first time for everything;), som man så vackert brukar säga. Så jag kom tillslut fram till Påryd och hittade en skylt mot Söderåkra, och bara jag var säker på att jag skulle hitta till Söderåkra så hittar man ju lätt till karlskrona, där har man ju kört många gånger. Så fick köra över Gissemåla och däråt. Var skönt när jag väl kom ut i Söderåkra där jag känner till att och inte ute på en massa långa krokiga och smala vägar mitt ute i ödemarken. Men vore kul o kära där någon gång när man inte är ivrig över att komma fram och titta mer på husen och trädgårdarna=)

Så kom hem till mamma lite senare än vad jag först räknat med, men jag fick köra en väg som jag aldrig kört förut och njuta av utsikten av en del fantastiska hus o trädgårdar. Kom ju fram välbehållen tillslut det är det viktigaste=)

Jag har farit hit på lite minisemester. Har inte varit här på evigheter känns det som, så jag tyckte att det var dags nu. Sen fyller mamma år imorgon så måste ju fira henne lite. Blir väll förmodligen att baka något gott till henne. Har inte bestämt rikitgt vad än men hittar väll alltid på någon. Hoppas bara jag har bättre tur med bakningen imorgon än vad jag hade sist jag bakade när två av tre kakor inte alls blev som jag ville.

MEn allt löser sig säkert, skönt att vara här nu då det inte kommer finnas tid på samma sätt i sommar när både mamma och jag jobbar.Ska försöka ta vara på det här och se om Björn o Becca har tid o lust att träffas också=)

Sköt om er kära läsare.


Johnsson, over and out;)


Inga kommentarer: