tisdag 7 juni 2011

Promenerat lite

Hej Kära läsare!
Jag hoppas att ni har det fint i värmen=)
Jag har varit ute och promenerat i värmen och jag passade på att ta en cache när jag var ute=)

Jag har ju fått ett till roligt fritidsintresse som heter geochaching. Det var Jojo och P som började med det och sen har dom pratat så himla mycket om det och berättat om hur många fina platser dom hittat på grund utav det här nya fritidsintresset så jag som alltid har gillat att promenera mycket och vara ute och se mig om, samt är intresserad av kultur och historia kunde inte motstå att börja jag också.

För er som inte vet vad geocaching är så är det typ som orientering och skattjakt i ett. Man får registrera sig på geocachings hemsida och sen tar ner ett program med gps och så i sin mobiltelefon. Sen ger man sig ut och letar upp dom här catcherna i olika svårighetsgrader och skrivet sitt användarnamn där så man för logg över vilka man har hittat=) Jag tog tre igår tillsammans med min vän Kalle som också börjat och sen var Jojo o P med ut och tittade på när vi letade efter en som dom redan hittat. Jätteroligt faktiskt=)
Åh vissa cacher innehåller byteslåda där man kan ta någon liten grej som någon annan har lagt i och lägga i en egen. Har man ingen sak får man inte ta någon utan bara skriva i loggboken.

Medan som den jag hittade förut innehåller bara loggbok o penna.

Jag tänkte köpa små grodor och ha som mitt signum men har bara hittat tre små i keramik så köpte en liten större keramik ponny och några små grisar så länge ifall man hittar nått roligt att byta till sig, så får jag se om jag hittar nått ställe där dom säljer lite små grodor till mig=)



Johnsson, over and out;)

Inga kommentarer: