torsdag 2 juni 2011

Veggolasagne

Idag slängde jag ihop en vegetarisk lasange av det jag hade hemma=)


Jag fräste en liten gul lök och två vitlöksklyftor i olja

Sen tillsatte jag passerade tomater och lät det koka upp
sen tillsatte jag en massa örter o kryddor. Koriander, oregano, franska örter
spiskummin, salt o peppar o paprikapulver
Sen varvade jag tomatsås rivna morötter o en blandning av keso o
creme fraiche o kryddor.

Morötter istället för köttfärssås

Tomatsåsen

Keso o creme fraicheblandning
när man e för lat eller har för bråttom för en ostsås.

Med riven lagrad ost uppepå=)

Färdig och fin=)
Mums vad gott det blev. Alla som är vegetarianer eller
gillar vegetariskt borde prova=)

Jag hade en liten gul lök, två vitlöksklyftor, ett paket passerade tomater och ett paket 3 dl cremefraiche, ett halvt stort paket keso, tre stora morötter och fyra lasagneplattor och kryddor tog jag av det jag hade hemma osten likaså^^



Johnsson, over and out;)

Inga kommentarer: