onsdag 6 juli 2011

Mysig utflykt

Utflykten med Ingrid igår var föresten helt underbar! Det var så mysigt att vara så långt inne i småland. Det fanns så mycket orörd natur kvar och många fina gamla hus med vackra trädgårdar. Nu har jag ju en bild av det Ingrid berättar om när hon pratar om sin barndom. Vi besökte även hennes föräldras grav vid Algutsboda kyrka.

Sen var vi på Johansfors glasbruk och tittade och jag fick med mig två gröna fina värmeljushållare. Jag älskar ju glaskonst och glas och har gjort sen jag var liten, sen har det eskalerat med åren, så det stör inte mig=)

Sen åt vi mackor med stekt ägg och knaperstekt bacon ute i solen. En mysig dag helt enkelt=)

Därefter visade hon mig vart Vilhelm Moberg gått i skolan och vart dom rest Mobergstenen som Ingrids föräldrar hade varit med och rest.

Om bilderna jag tog blev bra, kommer det lite när jag känner att jag har ork att tömma kameran. Just nu har jag sån ångest att jag bara vill sjunka genom marken. Men ska ta mig den där duschen så kanske jag kan få lite nya krafter=)

Ha det fint!

Johnsson, Over and out;)

Inga kommentarer: