tisdag 3 januari 2012

Fjolårets sista second hand fynd

Nu medan jag ändå tar en paus i städandet kan jag ju passa på att visa er några av de saker jag fyndat second hand i slutet på förra året!


This little peace of junk just spoke to me,
i could'nt let it be!

De här engelska kopparna, var inga föremål jag blev "kär i" som vasen ovanför. Men
när jag var barn och bodde hemma hos pappa. Hade han ett par mattallrikar i samma serie. Så jag blev helt nostalgisk när jag såg dessa även om pappa aldrig hade kopparna, var jag således tvungen att ha dessa!! För en tjugolapp gör det inget om jag ångrar mig senare!
Klart man ska hänga kökshanddukarna på en gammal kaffekanna=)
Fina charmiga gamla planteringskärl=)
De här vackra damerna kunde jag bara inte motstå;)
Fin tavla på paris som för tankarna till sommaren.
Tjusig dam!
Som den porslinsjunkie jag är framförallt för svenskt porslin! Blev jag helt till mig över denna
gamla krackelerade såssnipa. För en femma var den tvungen att bli min!
Sedan vet jag ingenting om den. Jag reagerade på att det står svenskt fabrikat.
För ofta brukar det ju bara stå namnet på fabriken den kommer ifrån och vilken serie det är ifrån.
Så eftersom att jag inte vet något om den var jag dessutom tvungen att köpa den för att se om jag kan ta reda på mer:P

Någon som känner till något om denna?

Ja jag köpte även en golvstående läslampa och en oljemålning men det är inget jag orkar ta kort på nu så ni får nöja er med dessa;)


Johnsson, over and out;)

Inga kommentarer: