torsdag 5 januari 2012

Hundkärlek och självdisciplin!

God Morgon Kära Läsare!
Inatt har inte varit någon bra natt. Trots att jag fick somna genom att ligga sked med min mysiga Candy. Jag fick krypa tätt intill henne igårkväll och lägga armen om henne och dra täcket över oss båda och bara mysa. Men till min stora förvåning så flyttade hon sig inte efter en stund som hon brukar göra, eftersom att hon brukar tycka att det är för varmt. Utan jag fick somna, liggandes så intill hennes varma mjuka kropp. Hon är ett bra stöd mitt lilla hjärta. Hon kände väll att matte var nedstämd och behövde lite kärlek. <3

Men, jag vaknade ganska fort igen och frös enda in till benmärgen kändes det som. Jag låg och huttrade och skakade och det räckte inte bara med Candys kroppsvärme. Jag fick gå upp och klä på mig långärmat, tjocka tights och strumpor. Sen kurade jag ihop mig till en boll med täcket hårt omkring mig och låg och frös tills jag tillslut lyckades somna om.

Åh tvi, inte var jag alls särskilt peppad när klockan ringde i morse. Men jag tvingade mig upp ändå och gjorde mig färdig för träning. Sen drog jag till gymmet. Åh så jäkla glad att jag inte bara gav upp. För så jäkla skönt det var. Jag behövde verkligen det! Det är nu när humör och känslor skiftar och och jag känner mig otillräcklig och vämjelig och så, som jag verkligen behöver unna mig att göra mig dessa saker som jag vet att jag mår bra av. Bara pressa sig själv de dagar man inte känner sig så peppad! För man vet att man mår bättre av det sen.

I övrigt skulle jag behöva rensa lite ur känslo"garderoben". Jag har lite känslor nu som inte är så bra för mig med tanke på omständigheter. Sluta hoppas, glöm och gå vidare. Men det är inte så lätt. Man får köra på sitt race och försöka göra saker man mår bra av och hoppas att man tillslut har glömt att man hoppades på något som inte blev av!

I can do it!

Idag blir det att köra till pappa igen. Ett jäkla farande på mig just nu. Ska ta med mig några av kakorna jag gjorde igår med och se om dom tycker om dom. Ska bli kul att träffa Faster Stina och Anders också. Just nu behöver jag umgås med folk som bara betyder så där äckligt mycket för en och som man vet älskar en, hoppas på mycket vänkärlek i helgen. Jag behöver det nu mer än någonsin!


Nu ska jag ta en lång varm dusch och se om jag kan sluta frysa och känna mig mer mänsklig!

Johnsson, Over and out;)

Inga kommentarer: