torsdag 12 januari 2012

Johnssons Mål 2012!

Bättre självförtroende nu: Sluta bära runt på onödiga stenar i min ryggsäck från det förflutna! So what att jag har blivit mobbad upp till gymnasiet eller att jag slösat på tok för många år på en partner som inte var bra för mig och vilket som resulterade i att jag tappade bort mig helt och var totalt vilsen. Tillslut faller det ändå på min lott att välja att inte ta åt mig utav detta. Jag duger och är vacker och älskansvärd för den jag är med både mina bra och mina sämre sidor. Det ska in i mitt huvud i år! Jag ska bryta mig fri! Bye Bye Desstructive Feelings! ;-)

Ta för mig mer/övervinna rädslor: Ja, jag är trött på att vara slav under min prestationsångest! Jag är trött på att så fort det ordnas tvspelskvällar eller staffetter så tackar jag nej för att min rädsla att prestera dåligt och inte duga bli för stor. (Framförallt då jag många gånger innerst inne vill vara med) Utan det ska kopplas bort, det mobbarna sagt! Jag ska vara med bara för att det är roligt och ge fan i om det går bra eller inte. Jag ska pressa mig att vara med även att hjärtat skenar. Jag duger oavsett om det går bra på ett tvspel eller någon tävling eller vad för socialt sammanhang det än är. Så ska kämpa gärnet för att detta inte ska få råda längre.Det är min ångestdemon och den ska inte få regera mer! En rädsla om dagen är bra att övervinna! I Can Do It! ;)

Uppleva mer: Ja i år vill jag ha roligt! Jag vill ut på diverse äventyr både för mig själv och tillsammans med vänner! Gärna någon resa någonstans om det finns ekonomiska möjligheter eller prova att åka skidor/eller snowboard för det har jag aldrig testat så det vore fränt. Annars kan det vara vad som helst ifrån att ge sig ut och fiska till att åka till liseberg eller gå på julmarknad. Mer tid för upplevelser och mina intressen, sånt som jag blir glad av bara! I Ain’t Gonna Waist More Time. Life Is Now! ;-)

Jobba för att må bra: Jag ska fortsätta att träna och kämpa för ett bättre och hälsosammare liv och sätta upp personliga mål som kan motivera mig och trigga mig till att prestera bättre! Kanske prova på någon träning som jag inte har gjort innan och lägga till förutom timmarna jag tillbringar på gymmet! Samtidigt som jag ska fortsätta att jobba med min inre resa för ett lyckligare och mer harmoniskt liv! Bort med ångesten helt! Det sitter i huvudet och jag kan besegra det. I Shall Overcome! ^^

Jobb: Det här är inget jag kan styra helt och hållet. Men jag ska fortsätta kämpa så dom ser att jag verkligen vill jobba och ett shemalagt halvtidsjobb vore ju inte helt fel att få iallafall om man nu inte kan hitta ett heltidsjobb! Jag ska iallafall göra mitt bästa, mer än det kan jag inte!

Partner: Ja det kanske vore på tiden att få in en ny partner i sitt liv. Jag har så mycket omtanke och kärlek att dela med mig av känner jag. Men där får man se vart livet för en. Händer det, så gör det. Annars får jag njuta av all tid jag har att lägga på mig själv och min hund! Vem vet jag kanske får vara med om otroliga dejtingupplevelser eller hittar vänner för livet! ;-) Förr eller senare hittar vi ju varandra du och jag ändå;)

Tacksamhet: Jag ska fortsätta att vara tacksam för det som jag har och inte stirra mig blind på saker som jag saknar eller önskar att jag hade. Tacksamma människor är lyckligare människor! ;-)


Så helt enkelt, 2012 ska jag jobba för att förverkliga mig själv så att jag kan bli en bättre människa, en person som jag kan vara stolt över att vara.Utöver det ska jag fylla mitt år med glädje, liv och inspiration och bara ha roligt och njuta av att finnas till. Svårigheter är till för att övervinnas! ;)

Var har ni för mål med 2012?


Johnsson, Over and out;)

Inga kommentarer: