måndag 13 februari 2012

Mi Santa

Hej Kära Läsare!
Nu sitter jag och avnjuter en kopp zoegas och äter mitt äppel till mellis. Så uppfriskande och vackert det var ute idag.

Men jag sitter och lyssnar på den här låten som jag hittade på tuben förut och drömmer mig iväg till varmare breddgrader. Drömmer om vackra platser att upptäcka, långa promenader i trevligt sällskap, annorlunda arkitektur, kultur, spännande möten, kryddiga dofter, kjolar och klänningar som slingrar sig runt bara ben, befriande glädjefyllda danser, färska frukter, värme som når ända in, varm sand under fötterna, god mat och god dricka. Ja det hade inte varit fel just nu i denna kyla som aldrig tycks vilja ta slut.

Jag har ju en thing för latinomusik har alltid gillat det och blir varm i hjärttrakten av att lyssna på det=) Det var något som fick mig att fastna för den här och den får mig att bli glad. Jag ska lära mig spanska alltså, det är en dröm jag haft sen jag var liten. Måste se till att den blir av!

Så nu ska jag tillbaka till min dagdröm där det är varmt och skönt och vågornas svallande vaggar mig till ro.


Johnsson, Over and out;)

Inga kommentarer: