torsdag 12 april 2012

Osanningens spegel

Osanningens spegel

Jag vill säga till dig

att du är en av de vackraste jag känner

jag vill ruska om dig bestämt men varsamt

för jag vill att du ska se dig själv, hela ditt fantastiska jag

så som jag ser dig

och sluta lyssna till den vredgande demon inom dig, som reflekterar lögner i spegeln.

En spegling som kastar hat och fruktan om otillräcklighet tillbaka till dig,

i bitterdjup självföraktsanda.


Hur kan du se ett otillräckligt, värdelöst och fult monster?

Hur kan du mötas av en hatbild så till den ringa grad, att du inte tror dig vara värdig ett mänskligt liv?

Att du tror att du inte förtjänar harmoni, lycka och respekt.

Inget kunde vara mer fel än så hjärtat mitt.

”Demonen ljuger för dig älskling!”

Du är mer än väl värdig.

All jordens harmoni och lycka skulle jag ge dig i ett famntag,

om jag bara hade makten till det.

.

Här har du ett mått som är fyllt med råge av sanningsord

Inga patetiska slätstrukna ynkligheter, och aldirg tomma.

Nej, aldrig tomma ord.

Det rågade måttet ska tömmas i din livsdryck

så att du får i dig din dagliga dos

av den sanning som ligger fördolt för dina ögon,

den kärlek du borde betrakta dig själv med.

Det som sipprar ifrån mina läppar, är ingen lögn.

För dig har mina ord alltid varit tillförlitliga.

Min vän jag vill säga till dig

att du är en utav de vackraste människor som jag känner.

”Så snälla jag ber dig

sluta lyssna till hennes förgiftande osanning! ”



Den här skrev jag till en av mina bästa vänner häromdagen och hon har fått läsa den, så nu kan jag dela den med er. Fler finns det där ute som slåss mot inre "demoner" Kämpa på och ge inte upp. Ni är betydelsefulla även om ni kanske inte själva kan se det.


Åh ett stort tack till Kalle som agerade bollplank och idékläckare med mig så att jag tillslut kunde hitta en titel till mitt alster=)


Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om ni orkar läsa den=)


Johnsson, Over and out;)

Inga kommentarer: