måndag 16 april 2018

Det är färdighatat nu!

En dag bestämde jag mig helt enkelt för att börja älska mig själv. Jag är långt ifrån perfekt, jag har många brister kroppsmässigt som själsligt. Men jag har bestämt mig nu för att det inte spelar någon roll. För det här är jag, och det här är mitt liv, och det kommer aldrig igen. Så även om jag är långt ifrån den vackraste som vandrat på denna jord, ska jag inte förminska mig själv för det. Det är nog med att slösa mer tid på att hata mig själv. Det är dags för acceptans och kärlek. 

Det är dags att sluta hata nu och börja leva. Hur ska jag kunna fostra min dotter till att bli stark i sig själv och älska sig själv och sin personlighet om jag inte visar henne att jag själv lever så? Jag kan hämta inspiration ifrån andra, men jag tänker förbli mig själv. Jag köper inga lögner längre som säger att jag inte är bra som jag är. Oavsett att jag aldrig kommer bli den vackraste som vandrat på denna jord, så är jag, jag. Och min skönhet ska lysas genom mig och inte förminskas av andras skönhet eller andras lögner.

Älskade människor, 
Vi föddes inte för att hata oss själva. Så oavsett hur du ser ut och oavsett vad du har hos dig själv som du vill förändra, så kan du tillåta dig själv att acceptera dig själv som du är och älska dig själv. Du kan älska dig själv idag, även om du jobbar för förändring. Du blir inte automatiskt lyckligare om du går ner eller upp i vikt beroende på vad du nu jobbar med. Det handlar om attityd och din inställning till dig själv! 

Så sätt stop för hatet och gör sådant som gör dig lycklig, bär kläder som du älskar, tillåt dig själv att sprida ditt unika ljus, det som bara finns i dig, och vara dig själv. Du är helt fantastisk just som du är! 

Det här är jag, den enda jag kan vara. Och jag hanterar inte alltid
allt i livet rätt, och jag gör misstag och har brister, 
men jag gör mitt bästa och mer kan inte begäras.

Och här står jag med mitt gäddhäng och känner mig grym!

Det handlar om attityd!
Du kan älska dig själv för den du är, jag lovar!


Kärlek till dig! /
Jessi J






Inga kommentarer: