onsdag 5 september 2018

Le och låssas som ingenting


God kväll läsare!
Då min fästman är på Gotland har jag inte haft tid att sitta och blogga förrän nu,
det är full rulle här hemma med Selma och hunden Disa.

När jag lämnade Selma på dagis imorse, hade jag haft för bråttom när jag tog på mig mina byxor så när jag klev ut ur bilen såg jag att jag hade tagit på mig byxorna ut och in. Det är bara att le och vara trevlig som vanligt så märks det nog inte tänkte jag. Och det verkar som jag kom undan obemärkt. Fast jag skrattade åt mig själv såklart!Livet som småbarnsförälder!

Tyvärr har Selma varit lite hängig idag och haft febertoppar på eftermiddagen på dagis, så dom hade försökt få tag på mig men men batteriet på min telefon hade laddats ur. Som tur var, var det bara en halvtimme innan jag kom för att hämta Selma så det var ingen katastrof.

Jag har sett att den vänstra framtanden har brutit fram, så förhoppningsvis är det den som spökar och inte att hon ska bli sjuk igen.


Aptit har min lilla solstråle iallafall trots att hon är lite hängig. Det är kokt ägg och stekt lax som hon spottar ut annars godtar hon det mesta hon har fått smaka på än så länge.





Gott med mammas vegetariska gryta med svamp, quorn och kokosgrädde och lite annat smått och gott. Får man sen äta själv med både händer och sked så är lyckan gjord. Min duktiga lilla Selma.


Sen var vi på promenad med sötaste pälsdottern Disa. Så vi har haft lite tjejtid här hemma jag och mina flickor. Girlpower!

Nu har Selma somnat och jag ska gå och läsa lite innan det är dags
för mig också att slå igen mina blå.


God natt på er finingar!

Kärlek
Jessi J







Inga kommentarer: