torsdag 13 september 2018

Lite ifrån igår


Hej!
Jag orkade inte skriva något inlägg igår kväll. Men här kommer lite bilder ifrån gårdagen.
Selma är sjuk igen, min lilla älskling så jag vabbade igår. Och trots att jag vet att vi har ont om vikarier, och jag blir lite stressad av att veta att det blir jobbigt för mina kollegor och av att veta att jag kommer bara hinna jobba en begränsad tid och hitintills har jag inte hunnit jobba en hel vecka utan att vabba. Men det är inte mitt eller Selmas fel att hon blir sjuk. Det blir så när de små börjar på dagis. Och det är inte heller mitt fel att det är ont om vikarier när sjukdom drabbar flera kök samtidigt. Så när jag släppte den stressen kunde jag njuta mer av att vara hemma med min lilla sjukling.


Det var så underbart väder igår med friska härliga höstvindar, och jag som älskar långpromenader      (framförallt på hösten och våren) tog tillfället i akt.



Lilla Selma i sin vagn. De där blå ögonen!

Hon är så glad på livet, även när hon är sjuk bjuder hon på ett leende.

Jag blir lycklig av promenader i friska höstvindar.


Jag älskar att stå under träd och titta upp på lövverket. Det ger mig lycka och en känsla av frid.


Lycka är när när någon snäll människa sätter ut en kartong med äpplen utanför sin trädgård med en varsågod skylt. Då passar man självklart på att ta med några hem till fruktskålen.

Under min promenad gick jag förbi en kär vän och gav henne en kram då hon har det väldigt tufft i sitt liv just nu. Tillsammans plockade vi kastanjer under ett träd utanför henne. Jag älskar att ta in naturen i hemmet och när jag kom hem dekorerade jag mitt turkosa fat som jag fått i födelsedagspresent för många år sedan av just denna vackra vän.
Blått och brunt är så fint och harmoniskt tillsammans.
 

Kastanjekärlek


Trivsamt på köksbordet!


Så på det stora hela blev det en bra dag trots att jag inte kunde gå och jobba.


Kärlek
Jessi J

Inga kommentarer: